hop hop hop

terwijl veel van mijn quiltvriendinnen op uitstap gingen in Sainte-Marie-aux-Mines, dompelde ik me onder in de Hoppefeesten. het stadscentrum van Poperinge is helemaal vernieuwd en de driejaarlijke Hoppestoet was het orgelpunt van de festiviteiten.

zaterdag en zondag was er Tournée Génerale, naar het gelijknamige bierprogramma op Eén. presentatoren Jean Blaute en Ray Cokes waren ook van de partij, ze waren zelf met hun karakteristieke busje uit het tv programma naar Poperinge gereden.

heel het weekend lang was er enorm veel volk in ’t stad. en de weergoden waren absoluut ook Poperinge-gezind! een uur voor de stoet moest starten viel er nog een fikse regenbui, gecombineerd met hagelstenen.

maar tegen 3 uur klaarde de hemel op en zorgde een stralende zon voor een prachtige stoet! een impressie (met dank je aan schoonmama voor de foto’s!)

ook na de stoet vloeide het bier nog rijkelijk, ik denk dat menigeen vanmorgen een houten kop had 😉 (neen, ik niet, ik hield het heel bescheiden!)

8 responses to “hop hop hop

Geef een reactie

