scandinavian snowball fun

tijdens het Quiltweekend in Nieuwkerke een paar weken geleden, zag ik de quilt ‘Scandinavian Snowball Fun‘ (een ontwerp van Lynette Anderson). Ingrid was er met het winkeltje Aztec Rose en had de stofjes mee voor deze quilt. ik was meteen verkocht, omdat ik dit een heel leuke kerstquilt vind, met relatief weinig werk. ik onderschat het niet hoor, het is gewoon in vergelijking met veel andere quilts van Lynette eentje die haalbaar is om in een korte periode te maken.

deze week heb ik de vierkantjes voor de achtergrond gesneden en ondertussen staan de eerste blokjes aan elkaar. de eerste drie rijen zijn klaar, rij vier, vijf en zes liggen klaar om aan de grote lap te zetten.

en de andere lapjes liggen ook al gesorteerd klaar.

ik maak de top volledig met de hand, en hoop tegen het einde van de week alle vierkantjes aan elkaar gezet te hebben. dan kan ik beginnen aan de applicaties, de drie grote sneeuwballen. wordt vervolgd dus.

(ik ben niet de enige die tijdens het quiltweekend viel voor deze quilt en deze stofjes, ben benieuwd of de anderen ook al bezig zijn!)

13 responses to “scandinavian snowball fun

Geef een reactie

