er is paars en er is paars

Severien (heb je haar nieuwe blog al bezocht en haar kersverse dochter al bewonderd?) vroeg het in een reactie op mijn vorig bericht. wanneer komt er een nieuwe update en hoeveel vingerhoedjes zullen dat dan al zijn.

de voorbije (vrije) dagen heb ik vooral besteed aan paars, ik schreef het zondag al. en nu is het eindelijk weer eens tijd voor een volgende update:

er hangen nu 2450 vingerhoedjes aan elkaar.

de naam van de quilt staat al een tijdje vast ‘er is paars en er is paars’, verwijzend naar de soorten paars die in mijn quilt verwerkt worden. het ene gaat meer naar het roze, het andere meer naar het bruine, maar alle lapjes zijn ‘paarsachtig’.

ik ben er nog lang niet, ik denk dat er nog een slordige 1500 vingerhoedjes bij moeten voor ik een echte ‘onderkruipquilt’ kan maken. ik ben ook nog steeds op zoek naar paarse lapjes, zo bekijk ik heel vaak veilingsite Ebay en is geen enkel paars lapje in de quiltwinkel veilig. af en toe worden me ook nog lapjes toegestopt, zoals vorige vrijdag door haar.  deze lapjes hebben al voor een deel hun plaats aan de grote lap gevonden.

18 responses to “er is paars en er is paars

Geef een reactie

