het is weer ‘de veertiende’

dus het is weer tijd voor de maandelijkse Civil War Diary Quilt update.

ik zat heel erg tegen het laatste blok dat ik voor rij zes nog moest maken aan te kijken, ik zag het helemaal niet zitten om dat te gaan maken, al die fijne strookjes.

dus nam ik het zekere voor het onzekere en maakte ik eerst twee blokken van de vijfde rij, zodat ik mijn vooropgestelde doel zeker zou halen. dat blok van rij 6 kon altijd nog ‘later’ gemaakt worden.

en maar toen bedacht ik me, ik mocht me toch niet laten kennen, en ik moest en zou nog dat blokje maken van rij zes. dat het gelukt is, kon je hier vorige week al lezen en dit is het volledige resultaat:

en toen had ik nog een paar dagen over – voor het tijd werd voor deze update – om rij zes te vervolledigen en aan de reeds afgewerkte rijen 7 tot en met elf te zetten. dit is het resultaat tot nu toe, de ‘grote’ helft van de top is af.

om de totale quilt af te werken, zijn er nog 55 blokken nodig, waarvan er reeds 16 zijn afgewerkt (uit de rijen 1 tot en met 5). wie kan tellen weet dus dat er nog 39 blokken te gaan zijn. langzaam maar zeker komt het eind in zicht. en hoe meer ik naar die laatste foto kijk, hoe meer zin ik krijg om er aan verder te werken.

hoe rap? dat zie je hier op 14 december!

26 responses to “het is weer ‘de veertiende’

Geef een reactie

