gezocht: quiltadvies

want de top van de scandinavian snowball fun is af!

ik heb uiteindelijk besloten om maar twee van de drie sneeuwballen op de top vast te zetten. drie was te veel, te druk, in mijn ogen. de derde sneeuwbal vindt ooit wel eens zijn plaats in het wisselhuisje.

de komende dagen wil ik de quilt gaan sandwichen en (machinaal) gaan quilten. ik heb al een idee, maar tips zijn meer dan welkom!

14 responses to “gezocht: quiltadvies

  • katrien

    Veel succes ermee.
    Je had toch al een ideetje ? Een ander kan ik je niet geven.

  • Elly L

    Wat een leuke quilt is het geworden. Helaas heb je aan mijn advies weinig. Ik heb er zelf te weinig verstand van en ervaring mee.
    Succes
    groetjes Elly

  • Klaske

    Prachtig Inge!
    Succes bij het doorquilten, is een ijskristal misschien ook een idee?
    Fijn weekend

  • marleen

    zou denken aan husltblaren of de vorm van kerstballen volgen.

  • Ellie's Quiltplace

    Het is misschien leuk om de cirkelvorm te herhalen. Niet te klein hoor, 1 cirkel over 4 vierkantjes ofzo.
    Ik ben benieuwd hoe je hem gaat doorquilten!

  • quiltingingridgrid

    Mmmm. het voorbeeld in de winkel is gewoon in the ditch gequilt en net een circel rond de snowballen..
    Maar ik zou er ook iets meer werk van maken. Ik denk dat ik in de vierkanten langs de naad een ) zou stikken, kan gewoon met de normale voet en hoeft niet uit de vrije hand. (beetje het idee van meloen vormen krijg je dan in de blokken.

    soort van (|) -het middelste streepje is dan de naad- en zo langs alle kanten..??… je krijgt dan ook een soort van ballenquiltpatroon….
    lijkt dat wat??
    succes !!!

  • Carine

    Prachtige quilt Inge , stond er perplex van, zo mooi gedaan. Was gisteren weerom een fijne dag in Poperinge, bedankt voor je inzet voor deze groep! . Tot weldra en laat je nog iets weten voor Februari! (normaal 10 Februari, als de mensen niet op vrijdag naar Parijs gaan ….. juist dit weekend. Nog een fijn weekend en tot de een dezer dagen Dikke knuffel Carine

  • Pauline

    Goh, daar vraag je wat! Wat zijn er dan veel keuzes te maken, ik zou, denk ik, voor de grote cirkels gaan als de kruispuntjes omhoog komen kun je het daar eventueel knopen of een overhemds- of bijpassend knoopje op zetten.
    Ik ben heel benieuwd waar je op uit gaat komen met het quilten.
    Oh ja… ik vind je quilt enig! Wat een leukerd!
    Groetjes, Pauline

  • Shirley

    Wat een beeldige quilttop, kan me het dilemma van ‘en nu?’ wel voorstellen. Heb je al eens gekeken op de longarmsites, waar je tig van quiltpatronen kan vinden. Ik huppel zo naar boven naar mijn pc (zit nu op de ipad) en zal je wat links sturen.

  • Anita

    Mooi is de quilt geworden. Ik denk dat je al genoeg ideeën voor het quilten hebt gekregen.

  • Lida

    Ik denk dat ik cirkels die door elkaar heen lopen het mooiste vind, maar je moet gewoon je eigen idee volgen en naar eigen smaak handelen, dat is meestal het mooist! Fijn weekend verder, groetjes
    Lida

  • Merel

    Hi Inge,
    Leuke vraag. Ik zou denk ik in de wittige (of de lichtste) vierkanten een ijskristal quilten en dan in de overige vierkanten het rustig houden 9bijvoorbeeld wat Ingrid schreef). Dan geef je hem net iets speciaals, maar het moet niet te druk worden.
    Groetjes, Merel

  • miranda

    Ook ik zat tedenken aan cirkels…vele cirkels te verstaan..een paar ringetjes om de borduurtjes en verder opvullen met kleinere versies …ben benieuwd naar wat je gaat uitkiezen!

  • Frederique

    Very nice quilt, I love it!
    Joyeux Noël ! (Merry Christmas)

Geef een reactie

