tekenen en knippen

tekenen en knippen is niet mijn favoriete bezigheid in het quiltproces. eigenlijk zit ik het liefst, gewoon in de zetel, lapjes aan elkaar te zetten. maar om dat te kunnen doen, moet er natuurlijk ook af en toe geknipt en getekend worden. dus heb ik daarnet braafjes een volgende blok (met redelijk veel stukjes) geknipt van de civil war diary quilt.

wat is jouw favoriete deel van het quiltproces?

18 responses to “tekenen en knippen

  • katrien

    Bij mij ook het patchen hoor.
    Succes met je blokje.

  • sommeke

    Quilten? Het biezen? Jaaa, dan is de quilt bijna af! 😉

  • Gerda

    Lapjes uitzoeken..!!!!!
    Fijne dag

  • Ellie's Quiltplace

    Het tekenen van de mallen vind ik ook minder leuk, maar ik heb er geen hekel aan. Vooral wanneer je dan de geknipte stofjes neerlegt in de vorm van het blok, dan heb je echt het eerste beginnetje al gemaakt.
    Zelf vind ik het patchen/appliceren en het quilten het leukst. Het opspannen (maar daar zal ik wel niet de enige in zijn) vind ik het minst leuk ;o)

  • Anita

    Ik vind het leukste stofjes uitzoeken.

  • Klaske

    Het patchen/appliqueren vind ik het leukst, maar stofjes uitzoeken vind ik toch ook wel heel erg leuk.Sandwichen vind ik toch echt minder leuk om te doen, maar ja dat moet hé anders krijg je nooit een quilt af.

  • Dineke

    Het naaien van de lapjes blijft hier toch het leuks. En dan eigenlijk voor al de eerste van een nieuw project. LOL
    Het minst leuke vind ik het dubbelen, daar hik ik lang tegenaan.

  • Hilde

    Passende stofjes kiezen is mijn dada en dan lapjes naaien natuurlijk. Tekenen en knippen is noodzakelijk… na de inspanning komt de ontspanning !

  • Willeke

    Hij wordt echt prachtig Inge!

  • Gert

    Heel herkenbaar: ik vind het tekenen ook niet zo leuk om te doen. Op dit moment behandelen we op de basiscursus die ik mee-volg de Engelse methode waarbij we zelf alle malletjes moeten tekenen en knippen: wat een werk. Het liefst zit ik lekker te naaien of appliceren, hoewel ik het quilten ook heerlijk vind om te doen.

  • Inge Slaats

    Het is maar goed, dat jij steeds even meldt dat je met de CWD bezig bent. Ik wil het nogal eens vergeten en dan wordt het weer laatste minuten werk. Zal straks eens even in mijn boek duiken, vast een blok uitzoeken.

  • Merel

    Een vraag die ik omgekeerd gemakkelijker kan beantwoorden door te zeggen niet het afbiezen, of het sandwichen.

    Maar wel het ontwerpen, stofjes uitzoeken en inderdaad ook het naaien zelf, heerlijk. Ook het quilten (het toevoegen van een nieuwe dimensie) vind ik heerlijk 🙂 Gelukkig vind ik de meeste dingetjes van onze hobby erg leuk!
    Groetjes, Merel

  • Chris

    Goeie vraag, haha! Het is net zo iets als heel lekker koken, maar dan die afwas, brrrr.
    Ik zelf heb geen hekel aan tekenen en dingen uitrekenen. Het geeft mij altijd wel voldoening als de boel uiteindelijk klopt. Maar het meeste voldoening geeft toch wel het uiteindelijk in elkaar zetten en dan het resultaat zien. Nou ja, het hoort er allemaal bij.

  • PetraM

    O dat ziet er goed uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Het meeste favoriete deel is het uitzoeken van de stoffen, een blok knippen en uitleggen en zo zien of het blok wordt zoals ik hem hebben wil.

  • Marijke

    Stofjes uitzoeken en het naaien zelf .

    De grootste hekel heb ik aan het strijken van de quilt .

  • Pauline

    Voor dit blok zijn ook aardig wat stukjes nodig, dit zit er weer op en je kunt je weer even aan je favoriete deel wijden.
    Ik ben zelf ook fan van lapjes naaien, maar met de hand quilten vind ik ook bijzonder ontspannend. Tekenen en knippen of snijden is ook mijn minst favoriete deel van het geheel.
    Groetjes, Pauline

  • Els

    Ik vind het leukst om een patroon uit te zoeken, dan de stofjes en dan het aan elkaar naaien, en dat was het wel;)

  • severiensverhaaltjes

    het zien er weer leuke stofjes uit. voorlopig vind ik alles nog leuk eraan, behalve losmaken als ik verkeerd genaaid heb. 🙂

Geef een reactie

