de eerste

zij vroeg naar onze eerste quilt. wel dit is die van mij.deze werd gemaakt in 2003. ik volgde een cursus in een plaatselijke hobbywinkel. waarom? ik ben al altijd geïnteresseerd geweest in handwerk (ik heb een verleden van kruisjessteek en kantklossen) en ik woonde nog niet zo lang in Poperinge en ik wou wel wat mensen leren kennen en ondertussen ook wel iets leuks doen.

ik schreef me in voor de cursus en ik moest stofjes kiezen. een andere cursist koos blauw, nog een andere paars en ik koos dus maar groen, omdat het niet hetzelfde zou zijn. bovendien koos ik opvallend rustige stoffen, toon op toon of effen. ik had nog nooit gehoord van meerkleurenquilts.

ik zou nu NOOIT meer voor een groene quilt gaan, maar toen, toen leek dat allemaal heel normaal. afbiezen leerde ik pas later, bij deze quilt is de achterkant gewoon aan de voorkant vastgezet.

gelukkig heb ik sindsdien veel geleerd 😉

14 responses to “de eerste

Geef een reactie

