een ufo bee met ‘voorwaarden’

je las het misschien al bij haar of bij haar, gisteren stond er een ufo-bee op de agenda. toen we een paar maand geleden de afspraak maakten luidde de voorwaarde ‘er mag enkel gewerkt worden aan iets waar je al meer dan een jaar aan bezig bent‘. een gekend probleem onder quilters, wie heeft immers de discipline om maar aan één project te werken en dat eerst af te werken voor aan iets nieuws te beginnen?

dus ging ik gisteren met drie projecten die aan die voorwaarden voldeden op stap, samen met Hilde richting Katrien. José en Gudrun vervolledigden het quintet. ik begon met het zetten van sashings aan de buitenkant van de civil war. een saai werkje, maar in goed gezelschap, gaat dat des te beter.

na de middag (eerst een lekker apertiefje en dan een zalige kaasschotel) werd duidelijk dat op José en ik na iedereen aan het werk was aan iets wat al een jaar stil lag. en dus veranderde de voorwaarde in ‘er mag enkel gewerkt worden aan iets waar je al meer dan een jaar niet aan gewerkt hebt‘. en dus stopte ik mijn civil war diary weg en haalde ik een ander project uit: de antieke quilt. op dit blog heb ik er nog niet over geschreven, da’s een duidelijk bewijs dat die al een tijd stillag! de antieke quilt is een reproductie van een quilt uit de 19de eeuw, voor ons uitgetekend door Gudrun. ik heb het even opgezocht op mijn oude blog, en ik heb er voor het laatst aan gewerkt op 8 juni 2010.

in de loop van de dag hebben we onszelf nog een voorwaarde opgelegd. we gaan met zijn vijven geen nieuw project meer starten in de eerste 3 maanden, om toch maar die belofte om dingen af te werken te kunnen halen. tot 14 juli mogen we dus niets nieuws starten, ook niet stiekem 😉 ik heb in het begin van het jaar al die afspraak met mezelf gemaakt, dus ik vermoed dat ik daar niet direct problemen mee ga hebben.

16 responses to “een ufo bee met ‘voorwaarden’

Geef een reactie

