paars is niet makkelijk te fotograferen

al blijf ik het keer op keer proberen 😉

de tinten op de foto tonen dikwijls meer blauw dan paars, vandaar dat ik dit keer voor een detailfoto gekozen heb, de meest ‘paarse’ die ik gisterenavond kon nemen. wat ik zo leuk vind aan de stofjes is dat er soms heel leuke details in de quilt kunnen opgenomen. dit keer is er een kat op jacht naar een vlinder 😉

zondag schreef ik dat ik een blok had voorbereid voor ‘er is paars en er is paars’ en dat ik eigenlijk ook wel aan de cwd wou werken. en dus heb ik aan beiden gewerkt: ik heb drie blokjes voor de cwd voorbereid en toen heb ik nog een paars blok gemaakt. zo waren beide projecten tevreden.

13 responses to “paars is niet makkelijk te fotograferen

  • katrien

    Goed bezig,nog een blok erbij.
    Heb je al geprobeerd om buiten een foto te nemen ?

  • severiensverhaaltjes

    ooh leuk, die poes staat er mooi op. Mijn paarse foto’s zien er eerder rose uit.

  • sommeke

    Helemaal af met die kat er op! 😉

  • Ellie's Quiltplace

    Ik moest even zoeken naar de vlinder, maar ik heb hem gevonden ;o)
    Leuk, zo van die verborgen details in je quilt!

  • Rina

    Wat leuk met die kleine plaatjes erbij

  • Elly L

    Prachtig die kat die om het hoekje kijkt op zoek naar de vlinder

  • Ans

    Ik vind het ook erg leuk worden hoor, al die verschillende paarse kleuren.

  • Shirley

    Gewoon te gek zo mooi is jouw paarse aan het worden, ik moet vaak aan je denken als ik iets van paars tegenkom, heb je nog nodig (stomme vraag?) en hoeveel ga je er nog bijmaken, of kom je toe met wat je nog hebt?

  • Marjan

    Ik weet precies wat je bedoelt, Inge! Heb dat ook altijd: het wordt allemaal heel blauwachtig. Oók mooi, maar dat echte paars is nog veel mooier!
    Succes met het vervolg: het wordt práchtig…

  • Klaske

    Ziet er mooi uit Inge, leuk die kat en de vlinder…Vervelend hé als je de juiste kleur niet kunt vastleggen..
    Ik probeer soms van alles, met of zonder flits, binnen en buiten en dan lukt het nog niet..
    Daarom bestel ik eigenlijk ook nooit stofjes via een webwinkel omdat de kleur nog weleens wil afwijken.
    Dus ik ben bang dat we niet de enigen zijn die de juiste kleur op de foto kan vastleggen. Misschien is er nog eens iemand die de ultieme tip heeft..

  • Inge Slaats

    Ik vind je paarse hoedjes echt prachtig. Nooit gedacht dat er zó veel paars was. En ach, maakt het uit dat ze op de foto meer blauw dan paars lijken. Wij quilters weten wel hoe paars eruit ziet in het echt LOL
    De kat is ook super.

  • Chris

    Deze foto is echt goed gelukt hoor. Iemand vertelde mij dat kleuren goed lukken als je het voorwerp op gras legt. Moet ik ook maar eens proberen.

  • quiltingingrid

    Oh, wat een werk toch, ben benieuwd hoever hij is als het Belgisch weekend er is. Paars is paars.. hij is mooi !!!
    Enne, misschien is fotograferen van paars wel goed als je er de complementaire kleur onder hebt.. in het geval van paars is dat oranje..
    weet niet of dat zouhelpen….

Geef een reactie

