op avontuur in Bourgondië

de voorbije tien dagen toerden Filip en ik door Bourgondië. slechts één dagje regen en dan helemaal op het einde nog een nachtje regen, maar in deze zomer viel het weer dus heel erg mee! de dagen dat we in Dijon en Beaune rondliepen was het zelfs ronduit heet.

we gingen voor het eerst op vakantie met een ‘campingcar’ zoals ze dat in Frankrijk zeggen, een mobilhome, zoals wij dat noemen, een oud model. voor mij was het voor het eerst een dergelijke vakantie. de vrijheid die dit biedt, letterlijk gaan en staan waar je wil, heerlijk!

(hier stonden we in een feeëriek klein haventje, zie je zitten met een patchworkje in de hand?)

ik heb zelfs aan oude vloeren en oude glasramen inspiratie opgedaan voor nieuwe quiltprojecten, onder andere één voor een jelly roll.

tijdens de rustpauzes heb ik veel gepatcht. ik had vingerhoedjes mee (heb er ook weer een voorraad getekend ondertussen) en ook de loterijblokjes van het vorige bericht.

Ines vroeg in een reactie op mijn vorige bericht over vingerhoedjes hoeveel het er nu zijn. ik heb ze nu niet geteld, maar het moeten er ongeveer 3400 zijn.

13 responses to “op avontuur in Bourgondië

Geef een reactie

