over framboise, lichtpaars en blauw

vandaag is een goeie vriendin jarig, en een tijdje geleden hadden een andere vriendin en ik het plan opgevat – met medeweten van haar echtgenoot – een verrassingsdag te organiseren. niet op haar verjaardag zelf, maar op de dag ervoor.

die dag begon met een kleurenanalyse door mijn oud klasgenootje uit het lyceum. ook de 12-jarige dochter van de jarige vriendin nam deel. na de analyse waarin rekening gehouden wordt met kleur van ogen, huid en haar kregen we allemaal een kleurenwaaier.

foto (33)

het gaf voor ons allevier eigenlijk verrassende resultaten, iedereen dacht van zichzelf dat er wel andere kleuren uit de bus gingen komen. bovenaan op de foto ligt mijn kleurenwaaier, het zomertype, met vooral framboise, turkoise, lichtere paarstinten en ook nog blauw. ik zeg al jaren dat ik geen blauwmens ben, niet in lapjes, niet ik kralen en zeker niet in kleren. misschien moet ik die idee nu maar eens gaan bijstellen 😉

gisterennamiddag gingen we onze opgedane kennis in de praktijk omzetten, want de solden zijn immers begonnen, ideaal moment. de dag werd besloten met een heerlijk etentje bij de jarige thuis, met de mannen erbij. mijn Filip had heerlijke CCC (Chili Con Carne) klaargemaakt, met stip het lievelingsgerecht van de jarige.

een geslaagde dag dus. straks maar eens kijken wat er effectief uit mijn kleerkast zou moeten verdwijnen, ben benieuwd!

8 responses to “over framboise, lichtpaars en blauw

  • Katrien

    Interessant.Maar zou die kleuren nu ook niet meteen aan je toeschrijven.Raar hé.
    Ben benieuwd wat er bij mij zou uitkomen,misschien ook iets heel anders dan ik denk.
    Succes ermee.

  • Anita

    Leuke dag hebben jullie voor je vriendin georganiseerd.

  • Lida

    Wat een bijzondere kleurenkeuze voor jou, dat had ik dus echt niet verwacht! Wat een leuk idee ook en echt een gaaf cadeau! Groetjes
    Lida

  • Chris

    Wat een verschrikkelijk leuk idee om iemand met zo iets te verwennen. Ik vind jouw waaier geweldig!! Pracht kleuren. En gewoon gaan proberen hoor Inge. Je zal eens zien wat voor complimenten je krijgt!

  • Willeke

    Een enig idee, zeker (wel wat kostbaar hier in de buurt)
    Herkende je het zelf ook aan je huid en gezicht, wanneer die kleurjes werden veranderd? Ik ben benieuwd wat je voor nieuwe kleding aanschaft en of je je daar inderdaad ‘stralender’ in voelt.
    groetjes,

  • inge

    hei Willeke,
    ik loop nu al een week rond in framboos of blauw en ik moet zeggen dat ik er wel reacties op krijg, positieve. de kleurenanalyse was inderdaad niet goedkoop, maar misschien moet je het zo zien: als we foute kledij kopen kost het ook geld 😉

  • Jantine Urban

    Leuk is dat hè, om zo eens met kleuren bezig te zijn. Ik heb het ook ooit laten doen en het heeft me zeker geholpen bij het aankopen doen… En dan nog heb je betere en mindere kleuren!

  • weekend « chevremont

    […] foto werd genomen toen de parels net gebakken waren, ze moeten nu nog vernist worden en dan natuurlijk tot ketting verwerkt worden. en ze zijn in mijn nieuwe favoriete kleuren […]

Geef een reactie

