over kartelrandjes

vorige week kreeg ik in mijn mailbox een vraagje over die kartelrandjes die telkens mijn blokjes stof ‘sieren’. dit naar aanleiding van dit bericht.

ik werk niet met een kartelschaar, maar met een kartelmes, cutter(de foto heb ik even geleend van deze site waar het ook te koop is).

ik vind het een handig mes, ideaal om te gebruiken bij blokjes die je met de hand aan elkaar zet. niet echt bruikbaar met machinewerk, maar dat had je waarschijnlijk ook al wel door 😉 het is vooral handig omdat je gewoon kan snijden vanuit de losse pols, één keer je de blokjes uitgetekend hebt op de achterkant van de stof.

vanavond was ik er ook weer mee in de weer, om het eerste blokje van mijn Nearly Insane te gaan tekenen/snijden. 2013-01-17 19.46.09

hoog tijd, want het is dinsdag niet alleen de verjaardag van de geboorte- en sterfdatum van onze Lucas*, maar ook de eerste update-dag van ons nieuw project. dit blokje moet voor die tijd dus af geraken! je weet waar ik mee bezig ben de komende dagen…

 

9 responses to “over kartelrandjes

Geef een reactie

