ufo – bee XL

van vrijdagnamiddag tot vanmorgen vertoefde ik samen met Hilde, Guute, Katrien en José in Dranouter. 2013-02-09 10.04.07

tijdens één van onze ondertussen al legendarische ufo-bees was immers de idee gegroeid om eens een weekend lang alleen maar aandacht te besteden aan onze (talrijke) ufo’s. plannen gesmeed, datum geprikt, en vakantiehuisje gehuurd, al een hele tijd geleden.

en nu was het zover. ik wou echt wel een oude ufo uit de kast halen, en koos voor mijn atarashii, resultaat van een cursus in 2009 (?), dat moet ik nog eens opzoeken.

deze foto dateert van zaterdag halfweg de dag, ondertussen ben ik weer een stuk verder: 2013-02-09 10.04.35

(voor wie zich vragen stelt over de techniek, kortgezegd: je maakt cirkels die je vouwt tot driehoekjes, die je aan elkaar naait en daarna dichtmaakt, door de drie flapjes over elkaar te vouwen nadat je eerst een driehoekje tussenvulling toegevoegd hebt). bij aankomst vrijdag had ik zeven lossen sterren, nu staan er 3 aan elkaar)

bovendien ‘moesten’ we ook een pakje meebrengen, en ik schreef vrijdag al over de inhoud van mijn pakje. dit was de verzameling pakjes: 2013-02-09 10.39.19

ik mocht – na lottrekking – eerst kiezen en koos voor het pakje dat het gekst was ingepakt: 2013-02-09 12.21.44

toen het borduurgaren en het stofje verwijderd waren, vond ik deze beauty gemaakt door Hilde: 2013-02-10 16.30.41

binnenkant zowaar bijna nog mooier dan de buitenkant:2013-02-10 16.30.54dames bedankt voor de gezelligheid en de vriendschap! ik ben helemaal geïnspireerd om verder met de ufo te gaan! volgend jaar weer?

 

19 responses to “ufo – bee XL

Geef een reactie

