sashingsvraagje NI

nu ik al een paar blokjes van de nearly insane af heb, wil ik meteen ook de sashings voorzien. kwestie van al een stukje aan elkaar te kunnen zetten en kwestie ook van achteraf een saai werkje te vermijden.

Bookfront_400x520

maar – ik lees er waarschijnlijk over – in het boek kan ik niet direct vinden hoe breed een sashing moet zijn. ik zie aan de foto’s dat het meer dan 1 inch is, maar ik kan niet direct uitmaken of het nu 1.5 of 2 inch moet zijn. wie kan helpen?

9 responses to “sashingsvraagje NI

  • Petra

    Dat had ik me ook al afgevraagd, Ik heb er geen reactie op gehad op mijn blog. Hopelijk kom jij er achter want ik wil toch wel snel ook sashings aan mijn blokken gaan zetten. Bij de CWDQ heb ik alle sashings achter elkaar aan de blokken gezet, dat wil ik liever niet een tweede keer doen. Zo saai 🙂 Groetjes,
    Petra

  • severiensverhaaltjes

    Veel succes hiermee. Ik heb rap efkens gegoogle voor jou 😉 en merk dat het een veel voorkomende vraag is. Ook dingen als “I changed the width of my sashing because what the nearly insane book said just didn’t look right to me”.
    Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

  • lia

    in mijn boek zit een sticker geplakt aan de binnenkant van de kaft. daarop staat
    correction
    sashing strips (cut 196) 2 1/4″ x 6 1/2″.
    cornerstones (cut 112) 2 1/4″ x 2 1/4″.
    fabric needed for cornerstones is 1/2 yard not 1/3 as listed.
    ik hoop dat je hier wat aan heb.

    groetjes lia

  • Petra

    Hoi Inge,

    Ik heb op het forum voor patchwork en quilten de zelfde afmetingen gevonden die Lia opgeeft. http://quilten.startpagina.nl/prikbord/read.php?1536,16290648,16294902#msg-16294902 Ik weet nog niet of ik dat mooi vind. Het lijkt nu zo breed. Maar eens kijken hoe breed ik de sashings voor de CWDQ gemaakt heb. Fijn weekend. Groetjes,
    Petra

  • katrien

    groetjes uit oostenrijk

  • Carin

    Ik zou ze gewoon maken wat jij het leukste vind, de een houdt van smalle sashings, de ander van brede. Ik kijk eigenlijk nooit in de beschrijving hoe breed ze moeten zijn maar kies altijd mijn eigen maat hahaha …

  • ingeslaats

    Even bijgelezen hier over ziek zijn en sashings. Hoop dat je weer beter bent en met die sashings moet het goed komen, gezien de reacties. Je staat weer in mijn Reader, die overigens weg gaat (hoe fijn is dat, zucht…..), dus ik denk dat ik toch maar weer een blogrol ga maken op mijn blog en daar wilde ik juist vanaf na het debacle van onlangs. Gedoe!!

  • sylvia

    ja, handig hoor, alle sashings meteen er aan maken, doe ik ook want als je je blokken klaar hebt en je moet nog honderden sashings is de lol er gauw af!
    moedig om deze quilt te maken, brr, zoveel stukjes……:)
    veel succes, groetjes, Sylvia

  • Sabine Van Nieuwenhuyse

    In mijn boek vind ik ook een klevertje met de juiste afmetingen, zoals ook Lia opmerkte. Ik denk dat de blokjes zodanig veel stukjes bevatten dat het nodig is om een bredere sashing te gebruiken om ze beter te laten uitkomen. Vind je ook niet? Succes! vr gr Sabine.v

Geef een reactie

