NI en chainmaille

na de rush vorige week om de quilt op tijd klaar te hebben en het daaropvolgende feest zondag, had ik een paar dagen geen zin in handwerken. het gevoel van een affo is zalig, en ik wou er even van genieten, zal ik maar zeggen.

vandaag toch maar weer in actie geschoten, een blokje voor de nearly insane gesneden, en vooral ook een aantal sashings en cornerstones voor deze quilt. ik heb nog maar 4 blokjes af, maar aangezien ik toch (diagonaal) in volgorde werk, wil ik meteen ook zoveel mogelijk reeds aan elkaar zetten.

2013-05-09 15.15.50

en  dan iets wat ik hier nog niet showde: in een van de laatste lessen juwelen, maakte ik een armband in chainmaille. dat is een techniek waarin je ringetjes in een bepaalde volgorde in elkaar haakt, waardoor je een patroon krijgt. 2013-05-09 15.16.28een leuke techniek, maar het is opletten geblazen, één foutje zorgt dat je hele patroon de mist in gaat. indien gewenst kunnen er ook bedeltjes aan gehangen worden, maar daar ben ik zelf niet zo’n fan van.

5 responses to “NI en chainmaille

  • Katrien

    Leuke armband.
    En toch wat patch werk,of toch knipwerk.

  • Marjan

    Zien er veelbelovend uit, de stoffen voor de sashings en cornerstones! Prachtige armband! Ziet er heel ingewikkeld uit om te maken… knap hoor!

  • Chris

    je hebt gelijk dat je even de tijd genomen hebt om van je Affo te genieten. Maar dan gaat het toch weer kriebelen hè?
    Aparte techniek is dat voor die armband. Ontzettend leuk!

  • creatievelingelly

    Het was ook wel een prachtige affo. Ik merkte dat ik ook even tot rust moest komen.
    Wat een prachtige armband.

  • zondagnamiddagbezigheden | chevremont

    […] met ringetjes in elkaar ‘weven’, het zogenaamde chainmaille. ik maakte al eerder een armband in deze techniek, nu is er een armband en ketting, ook in chainmaille, maar in een ander patroon […]

Geef een reactie

