even gewoon patroon volgen

na de totale mislukking foute poging om turks te haken met parels, wou ik vanavond eens wat anders, iets wat niet kon mislukken. een patroon gaan volgen, gewoon stap voor stap doen wat er op een papiertje staat, dan kan ik de mist niet ingaan.

ik koos voor het pakketje dat ik voor mijn verjaardag van haar kreeg, uit deze winkel. ondertussen zijn er twee ‘bollen’ af, en er moeten er in totaal een stuk of 12 gemaakt worden.

2013-05-19 19.52.02

het is een rijgtechniek, waar telkens weer door parels moet ‘genaaid’ worden, waardoor je op termijn een bol krijgt bestaande uit vier grote kralen, 8 toupies en heel veel kleine rocailles.

na het maken van alle bollen kan de effectieve ketting gemaakt worden, dat wordt dan weer rijgen met grote kralen, en zal zoiets worden: 2013-05-19 19.53.30

en wat dat turks haken betreft, ondertussen heb ik alles op een dikkere draad geschoven, en ga ik het nog allemaal eens opnieuw proberen, met nieuwe moed. misschien gaat het nu wel lukken.

11 responses to “even gewoon patroon volgen

Geef een reactie

