een techniek uit mijn kindertijd…

toen ik een jaar of 10 was, was er een scoubidou rage. allerlei gekleurde plastic (?) touwtjes die door elkaar geweven werden tot armbandjes of sleutelhangers. ondertussen zijn we 30 jaar later en ben ik opnieuw aan het scoubidou-en, dit keer met ledertouw en parels.

gisteren ben ik immers samen met een goeie vriendin naar de opendeur van Creabine geweest. ik was er al eens eerder en wou persé nog eens terug gaan toen ik eind vorige week de uitnodiging van de opendeur tussen mijn post vond. het is een prachtige winkel met een grote voorraad inspiratie. er hangen immers tientallen, wat zeg ik, honderdtallen voorgemaakte kettingen, en je kan er meer dan  een woordje uitleg krijgen over de gebruikte techniek.

één van de voorbeelden die we zagen was een ketting gemaakt van drie draden en de scoubidoutechniek. dit is mijn voorlopige resultaat:

2013-08-10 06.59.25

oja, de blogtour van Merel is vandaag bij Elly, ik ga gauw even langs, jij ook?

5 responses to “een techniek uit mijn kindertijd…

Geef een reactie

