eerste bericht van 2016: halfweg

voor ik het echte berichtje schrijf: voor elk van jullie een gelukkig 2016! dat het een gezond jaar moge worden, als de gezondheid er is, komt de rest meestal wel vanzelf!

en dan nu: halfweg! halfweg aan mijn ruitjesquilt. ondertussen is mijn lap driehoekig geworden, en heb ik de finale breedte (zo’n 150 cm) bereikt.

2016-01-02 13.38.34

driehoekige ruitjesquilt

als mijn ruimtelijk inzicht klopt (en ik nog iets weet van de lessen meetkunde) moet ik nog evenveel lapjes aan elkaar zetten om er een rechthoekige lap van te maken. de totale lap wordt dan zo’n 150 cm op 200 cm. ik ben dus nog wel even bezig, mijn eerste blauwe lapjes zette ik begin 2014 aan elkaar. tegen eind 2017 dan een affe top? we zullen zien!

(zoals de meeste van mijn quilts is ook deze ruitjesquilt met de hand aan elkaar gezet)

4 responses to “eerste bericht van 2016: halfweg

Geef een reactie

