instragram-inspiratie

ik weet al heel lang dat handwerken voor mij rust brengt. het is een moment van de dag om de gedachten te ordenen, de geest tot rust te brengen, terwijl er steekjes gezet worden.

op nieuwjaardag las ik op de #instagram-pagina van Merel dat ze begon met een uitdaging, onder de hashtag #366daysofquilting. iedere dag van 2016 – al is het maar een paar minuten – even met lapjes bezig zijn, al is het maar in gedachten. dat kan vanalles zijn: patchen, quilten, maar ook patronen of stofjes uitzoeken of zomaar in een quilttijdschrift inspiratie opdoen of er gewoon even aan denken.

net als heel wat andere quilters heb ik besloten om er aan mee te doen, onder de hashtag #inges366daysofquilting. we zijn dag 9 van 2016 en het is me tot nu toe iedere dag gelukt om een paar steekjes te zetten, soms wat minder, soms wat meer.

gisteren kon dit tijdens de hoppequiltersbee, aan mijn favoriete hobby werken in goed gezelschap.

en zo doende is er weer een rij van mijn scrappy civil war af en staat die ook al weer aan de grote lap. het blijft zalig om doen!

en ik ben er zeker van dat ik vandaag ook wel weer wat steekjes ga zetten! het is goed voor mijn geest 😉

iemand goesting om mee te doen? ga op instagram naar de pagina van @merelbirdblocks

 

2 responses to “instragram-inspiratie

  • Chris

    Ik ervaar het ook als ontspannend, meestal in ieder geval. Maar het lukt me niet elke dag. Voor mij zou dat druk betekenen, om aan zoiets mee te doen en dan elke dag iets te móeten. Ik denk: de leeftijd, haha. Maar ook omdat ik rekening moet houden met mijn lieve man!

  • Katrien

    Ik hoop dat het je lukt,voor mij alvast niet.

Geef een reactie

