een zondagochtend in Steenvoorde

vanmorgen werd ik opgepikt door Hilde om samen naar Steenvoorde te gaan. Onze buurgemeente net over de Franse grens. daar gaat dit weekend immers dit door:

steenvoorde

we hadden eigenlijk een tentoonstelling verwacht, maar we werden verrast door heel veel winkeltjes, patchwork, wol en borduurwerk. foto’s nemen van de beurs mocht niet, een foto van mijn buit achteraf natuurlijk wel:

2016-10-16-13-18-40

(lapjes voor mijn blauwe ruitjes en hexagonitis en voor mijn nearly insane)

ik heb ook even staan kijken bij een zetelstoffeerder, die een demonstratie gaf. aangezien mijn vader dit ook is, kwamen er heel wat herinneringen boven aan de uren die ik samen met papa in zijn atelier doorbracht. uren en uren heb ik als kind naar zijn vaardige handen zitten kijken. ik kreeg wel toestemming van de zetelstoffeerder om een foto van zijn werk te maken, zo ziet het binnenwerk van een ‘stijlzetel’ er uit: 2016-10-16-10-56-44

eind november gaat er net over de grens een gelijkaardige beurs door, in Sailly Sur La Lys. voor wie in de buurt woont, een aanrader!

 

4 responses to “een zondagochtend in Steenvoorde

Geef een reactie

